Przejdź do głównej zawartości

Halloween

Gdy nie miałam dziecka, nie umiałam znaleźć żadnego sensu w Halloweenowych zabawach. Teraz moja córka ma 7 lat i spotyka się z koleżankami na swojej pierwszej imprezie Halloweenowej. Dzieciaki uwielbiają zabawy w duchy i strachy, mam nadzieję, że będą miały dobrą zabawę. 

Oczywiście każda z dziewczynek coś przynosi. My miałyśmy zrobić czekoladowe muffinki z duszkami. Pomyślałam sobie, że może fajnie byłoby coś dla dziewczynek uszyć. Coś co będzie im później przypominało, tą ich pierwszą Halloweenową imprezkę :).  Przejrzałam internet, widziałam że dziewczyny szyją małe nietoperze, ale nie mogłam nigdzie znaleźć na nie wykroju. Na szczęście moja siostra pamiętała, gdzie go można znaleźć tutorial, a teraz ja dzielę się z Wami :) : wykrój nietoperze. Gdy miałam już tutorial, zamówiłam gładkie minky w www.minkyitkaninki.pl. Postanowiłam, że będę je szyła wieczorami, żeby zrobić Oli niespodziankę. Jednak, gdy zaczęła w sobotę kasłać i była strasznie smutna, że z powodu choroby nie będzie mogła zrobić nic fajnego w weekend zmieniłam zdanie i postanowiłam, że uszyjemy je razem :). 

Ola była zachwycona pomysłem uszycia nietoperzy. Uzgodniłyśmy, że uszyjemy pierwszego na próbę, jeśli wyjdzie będziemy szyły kolejne. Wybierała materiał na kły, buźki i oczy. Zdecydowała jakiego koloru mają być uszka a jakiego ciałka. Po wycięciu części na pierwszego nietoperza cały duży pokój był w granatowym pyle z minky. Nie będę opisywać jak się szyje nietoperki, ponieważ tutorial poprowadzi Was przez ten proces krok po kroku. Powiem tylko, że najtrudniejsze są małe elementy buziek. Najpierw podkleiłam kawałki materiału dwustronną fizeliną, różowe i białe białą, czarne czarną. Położyłam na desce papier do pieczenia, na to fizelinę i na wierzch materiał. i delikatnie przeprasowałam żelazkiem na 1. Co prawda niewielka ilość kleju wylądowała na papierze do pieczenia ale większa cześć została na fizelinie. Później wyciełam elementy buziek i ułożyłam je na minky, przykryłam papierem do pieczenia i znowu przejechałam żelazkiem. Miałam wtedy przyczepione do minky małe elementy buzi. Obszyłam te elementy wąskim zygzakiem. Fakt, że były już uprzednio przyklejone znacząco ułatwił szycie. Aha, do elementów buzi stosowałam zwykłą bawełnę. 

Oczywiście pierwszy nietoperz był dla Oli i miała z niego najwięcej radości. Następne uszyłam już sama, robienie 3 razy tego samego jest dla dziecka stanowczo za nudne ;). Dzisiaj Ola zanosi nietoperze, na spotkanie z dziewczynkami. Mam nadzieję, że się spodobają ;).


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kamizelka na drutach – szybki tutorial

Cały czas z utęsknieniem czekam na wiosnę. Tęsknię za słońcem i lekkim ubraniem. W tamtym roku zrobiłam sobie na drutach dwa poncza. Bardzo mi się podobały i nadal mi się podobają. Jednak są dosyć niewygodne w noszeniu na co dzień. Na zdjęciach owszem wyglądają bardzo fajnie. Wystarczy jednak narzucić na ramię torebkę, każda z nas to robi, i już nie wiadomo jak ułożyć ponczo. Postanowiłam więc wydziergać sobie otulacz w postaci kamizelki. Robiłam go z myślą o wiośnie ale można go również nosić na cienkiej puchowej kurtce w mroźne dni. Otulacz jest bardzo prosty do zrobienia i myślę, że każda początkująca na drutach osoba może taki wydziergać. Poniżej opiszę jak dziergany był mój. Rozmiar S/M. Możecie sobie zerknąć na zdjęcia, jestem dość szczupłą osobą o wzroście 164 cm. MATERIAŁY: 10 motków włóczki Drops Andes, kolor 0519 ciemny szary Druty na żyłce 80 cm nr 15 Drut do robienia warkoczy OBJAŚNIENIA: Ściągacz : 2 oczka prawe, 2 oczka lewe.

Kominiarka dla dziewczynki

"Mamo zimno mi w policzki i w nos" usłyszałam od córeczki gdy szłyśmy rano do szkoły. Na zimny nos raczej nic nie poradzimy ale jeśli chodzi o policzki kominiarka powinna rozwiązać sprawę. Postanowiłam ułatwić sobie sprawę i znaleźć tutorial w necie. Sprawa nie była taka prosta, ale  najbliższa ideałowi była kominiarka ze strony  www.garnstudio.com . Czapka na stronie Garnstudio zrobiona była z włóczki Drops Delight, która ma w składzie  wełnę. Testy włóczek z różnym składem mamy z Olą za sobą. Jedyna wełna, która zdaniem Oli nie gryzie, to czysta wełna z merynosów. Kilka motków Drops Big Merino znalazło się w moim składziku z włóczkami. Łącznie poszło około 200 g włóczki. Trudno mi dokładnie powiedzieć, ponieważ wykorzystywałam resztki. Model ze strony Garnstudio robiony był na drutach 2,5 mm a ja do Big Merino używam 5 mm więc musiałam kombinować :). Na szczęście model był ciągle przy mnie i mogłam co chwilę mierzyć i dostosowywać do niej wymiar kominiarki. Ola niecier

Przeplatany sweter z kapturem - tutorial

Bardzo lubię wełnę Drops Andes. Jest gruba, szybko się z niej robi i nie drapie (przynajmniej mnie, bo moja córka jest innego zdania ;)). Postanowiłam zrobić z niej gruby sweter z kapturem do nakładania przez głowę. Długo zastanawiałam się nad wzorem. Czasami wydawało mi się, że najlepszy będzie po prostu prosty, później moje myśli skręcały do moich ulubionych warkoczy. W każdej opcji potrafiłam znaleźć coś złego ;). W końcu postanowiłam trochę poprzeplatać :). Dlaczego tak się zastanawiałam nad tym wzorem i nie byłam do końca pewna jakiego użyć? Bo tym razem, nie był to sweter dla mnie ani dla żadnego z moich bliskich, którego mogłabym się spytać jakim wzorem chce mieć zrobiony sweter. Sweter był robiony na aukcję Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy i chciałam, żeby się po prostu komuś spodobał. Możecie go znaleźć i licytować pod tym linkiem  http://aukcje.wosp.org.pl/welniany-sweter-rozmiar-s-i6043828 .  Jeśli macie ochotę zrobić sobie taki sam p