Przejdź do głównej zawartości

Dywanik ze sznurka - pierwsze zmagania

Zawsze podobały mi się dywany ze sznurka robione na szydełku. Kilka razy miałam już w koszyku sznurek w sklepie internetowym Mila Druciarnia ale w ostatniej chwili nie finalizowałam transakcji. Najwyraźniej nie był to jeszcze ten moment, bo jak to ze mną bywa wszystko musi dojrzeć w mojej głowie ;). Sznurki kupiłam kilka tygodni przed wakacjami ale oczywiście ważniejsze było szycie sukienek na wakacje więc poczekały sobie do powrotu.

Po przylocie w ramach "jogi umysłu" i zapełniając przerwy między wypakowywaniem walizek i kolejnymi praniami, wzięłam się za sznurki. Zamówiłam je w pięciu kolorach, wanilia, 2 odcienie szarości i dwa odcienie turkusu. Długo zastanawiałam się nad wyborem wzoru dywanika. Chciałam żeby był w miarę prosty ale z samych słupków. W końcu stwierdziłam, że zrobię słupkami a przy zmianie kolorów dam wzór z wachlarzy https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=6045&cid=5. Ze sznurkiem kupiłam drewniane szydełko nr 10. We wtorek wieczorem zrobiłam pierwsze podejście. Niby wszystko było ok, ale przerwy pomiędzy słupkami były za duże, nie wyglądało to tak jak  chciałam. Postanowiłam kupić szydełko nr 8. 

Wczoraj wieczorem uzbrojona już w szydełko nr 8 zaczęłam jeszcze raz. Moim zdaniem szydełko nr 8 jest stanowczo lepsze do sznurka 5 mm niż 10-tka. Poza tym, dużo lepiej robiło mi się plastikowym szydełkiem Prym niż drewnianym. Trochę wczoraj zarwałam nocki ;) bo chciałam przerobić wzór, żeby zobaczyć jak się będzie układał. I tak nie do końca mi te wachlarze układają się na płasko. 





Wrzuciłam te zdjęcia na Fan-page Uwielbiam szydełkowanie. Dziewczyny, które robiły już dywany stwierdziły, że te wachlarze raczej się nie ułożą i że należałoby robić jeden mniej. Poza tym dobrą radą było również to, żeby wcześniej zmienić kolor sznurka na szary, wtedy nie będzie tego prześwitywania kolorów. Wróciło oczywiście to, nad czym najbardziej się zastanawiałam, czyli żeby dywan we zwory robić w jednym kolorze. Ponieważ cały czas mnie to gdzieś wewnętrznie męczyło, że wzory i kolory razem to będzie za dużo szczęścia, chyba zmienię koncepcję ;). I tak muszę spruć te wachlarze bo się dobrze nie układają, więc za radą niektórych dziewczyn, po prostu z nich zrezygnuję i bawić się będę samym kolorem. Także wieczorem prucia ciąg dalszy ;). 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Pufa ze sznurka - tutorial

Robienie ze sznurka na szydełku kazało się na tyle fajne, że po zrobieniu dywanika ( Dywan-ze-sznurka-tutorial) postanowiłam zrobić jeszcze pufę. W zamyśle jeśli wyjdzie miały być dwie. Myślałam, że wypcham ją kulką styropianową. Zrobiłam prawie całą i zaczęłam szukać wypełnienia. Wtedy moja siostra powiedziała mi, że na miladruciarnia.pl można kupić gotowe wypełnienie do pufy z pianki tapicerskiej. Moim zdaniem strzał w dziesiątkę, zamówiłam 2 wypełnienia w rozmiarze: wys. 30 cm, śr. 45 cm. Dwa dni później miałam je już w domu. Oczywiście to co zrobiłam na zakupiony wkład nie pasowało ;). Ale to taka nauczka, żeby się za bardzo nie spieszyć ;). 
Pufę robi się bardzo fajnie, bo szybko. W zasadzie dwa wieczory przy dobrym filmie lub meczu i jest gotowa :). Prezentuje się tak:

I jeszcze zdjęcia "z ludziem", żeby było widać proporcje :):




Dla tych, którzy chcieliby zrobić taką pufę sami a są bardzo początkujący, kilka wskazówek:
Potrzebne materiały: Wkład do pufy o wymiarach: wys…

Bożonarodzeniowe dekoracje

Uszycie bożonarodzeniowych ozdób na kiermasz do przedszkola mojej córeczki zajęło mi kilka wieczorów. Ola dodawała mi trochę pracy, bo za każdym razem gdy uszyłam coś co jej się spodobało, musiałam szyć taką samą rzecz dla niej :). Było z tym wszystkim trochę pracy ale również cała masa radości i wspólnej zabawy :). Całość udało nam się skończyć w ubiegły weekend i zanieść w poniedziałek do przedszkola. Ozdoby się podobały :). 
Miałam zamiar napisać tutaj kilka wskazówek dla tych, którzy chcieliby uszyć sobie takie ozdoby a robią to po raz pierwszy. Od wtorku jednak trenowałyśmy z Olą grypę żołądkową więc siadam do tego dopiero dziś.
Ozdoby oczywiście możecie zrobić w takich kształtach jak sobie wymarzycie. W internecie można znaleźć dwie metody szycia ozdób choinkowych z materiału. Jedni składają materiał lewą stroną do lewej, zszywają pozostawiając otwór do wypełnienia. Wypełniają i maszyną przyszywają otwór. Później nożyczkami w ząbki przycinają brzegi choinki. Ja robię odwrotnie.…

Kamizelka na drutach – szybki tutorial

Cały czas z utęsknieniem czekam na wiosnę. Tęsknię za słońcem i lekkim ubraniem. W tamtym roku zrobiłam sobie na drutach dwa poncza. Bardzo mi się podobały i nadal mi się podobają. Jednak są dosyć niewygodne w noszeniu na co dzień. Na zdjęciach owszem wyglądają bardzo fajnie. Wystarczy jednak narzucić na ramię torebkę, każda z nas to robi, i już nie wiadomo jak ułożyć ponczo. Postanowiłam więc wydziergać sobie otulacz w postaci kamizelki. Robiłam go z myślą o wiośnie ale można go również nosić na cienkiej puchowej kurtce w mroźne dni.
Otulacz jest bardzo prosty do zrobienia i myślę, że każda początkująca na drutach osoba może taki wydziergać. Poniżej opiszę jak dziergany był mój. Rozmiar S/M. Możecie sobie zerknąć na zdjęcia, jestem dość szczupłą osobą o wzroście 164 cm.






MATERIAŁY:
10 motków włóczki Drops Andes, kolor 0519 ciemny szary Druty na żyłce 80 cm nr 15 Drut do robienia warkoczy
OBJAŚNIENIA:
Ściągacz: 2 oczka prawe, 2 oczka lewe. Dżersej: oczka prawe na prawej stronie robótki, oczka…