Przejdź do głównej zawartości

Czapka w "elzowe gwiazdki"

Uwielbiam stronę Drops Design. To jest skarbnica wiedzy i pomysłów dla ludzi robiących na drutach i szydełku. Strasznie denerwuje mnie, jak widzę prace zrobione na wzorach z tej strony, których autorzy proszeni o schemat piszą, że robią z głowy. To żaden wstyd, że ludzie inspirują się projektami zawartymi na tej stronie. Trzeba wielu lat praktyki, żeby nabrać wyczucia potrzebnego do samodzielnego wymyślania wzorów i projektowania na tej podstawie ubrań. Każdy chce wyjść w oczach innych nie tylko jako rzemieślnik ale również artysta. Ta przypadłość szczególnie dotyczy osób, które sprzedają swoje wyroby. Uważam, że swoją wiedzą należy się dzielić i nie ma co wstydzić się podaniem źródła. Nawet ludzie, którzy robią na sprzedaż powinni w końcu zrozumieć, że jak powiedzą jak coś zrobili to wcale nie stracą klientów. Bo ich klienci to ludzie, którzy nigdy za włóczkę i szydełko nie chwycą. Nieważne dlaczego, z braku czasu, umiejętności czy chęci :). 

Także ja bez krztyny wstydu pochwalę się, że zrobiłam czapkę i komin, który w oryginale wygląda tak http://www.garnstudio.com/pattern.php?id=7680&cid=5. a w moim wykonaniu tak :) :



Czapka i komin zrobione są z wzoru na Drops Design. Natomiast to co mam na ręku i przypomina mitenkę to rękawiczka w trakcie robienia. Wzór tak mi się spodobał, że postanowiłam dorobić rękawiczki. Mam nadzieję, że mi wyjdą. Robiłam kiedyś mitenki i wydaje mi się, że rękawiczki trzeba robić na tej samej zasadzie. Z dokończeniem muszę jednak trochę poczekać, bo wełnę zamówiłam tylko na czapkę i komin więc muszę domówić. Potrwa to trochę, bo zamawiając duże ilości wełny obiecałam sobie ostatnio, że jeśli tylko się da to będę ją kupowała na promocji. Tak dla racjonalizacji budżetu domowego. Musze poczekać tydzień, bo promocja na alpakę w Drops Design zaczyna się 15 października :).

Aha, dla wszystkich, którzy zechcą robić tą czapkę. W tym wzorze podstawowym na czapkę lepiej jest robić na okrągło niż zakańczać każde okrążenie oczkiem ścisłym w półsłupek. Takie zakańczanie zgodnie z opisem kończy się tym, że widać linię łączenia na tyle czapki. 

A skąd się wzięły elzowe gwiazdki? Moja córeczka, gdy zobaczyła tą czapkę powiedziała, że jest piękna w takie elzowe gwiazdki. Ona oczywiście też taką chce. Więc niedługo pewnie będziecie mogli zobaczyć drugą wersję czapeczki, tym razem dla małej dziewczynki. Sama jestem ciekawa jak wyjdzie ponieważ ta czapka jest robiona z włóczki Nepal na szydełku 4,5 a córeczce muszę robić z Merino Extra Fine na 4. Wszystko robię jej z włóczek Merino, bo inne ją drapią i nie chce chodzić a ja nie chcę jej ubierać w sztuczne akryle. 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kamizelka na drutach – szybki tutorial

Cały czas z utęsknieniem czekam na wiosnę. Tęsknię za słońcem i lekkim ubraniem. W tamtym roku zrobiłam sobie na drutach dwa poncza. Bardzo mi się podobały i nadal mi się podobają. Jednak są dosyć niewygodne w noszeniu na co dzień. Na zdjęciach owszem wyglądają bardzo fajnie. Wystarczy jednak narzucić na ramię torebkę, każda z nas to robi, i już nie wiadomo jak ułożyć ponczo. Postanowiłam więc wydziergać sobie otulacz w postaci kamizelki. Robiłam go z myślą o wiośnie ale można go również nosić na cienkiej puchowej kurtce w mroźne dni. Otulacz jest bardzo prosty do zrobienia i myślę, że każda początkująca na drutach osoba może taki wydziergać. Poniżej opiszę jak dziergany był mój. Rozmiar S/M. Możecie sobie zerknąć na zdjęcia, jestem dość szczupłą osobą o wzroście 164 cm. MATERIAŁY: 10 motków włóczki Drops Andes, kolor 0519 ciemny szary Druty na żyłce 80 cm nr 15 Drut do robienia warkoczy OBJAŚNIENIA: Ściągacz : 2 oczka prawe, 2 oczka lewe.

Kominiarka dla dziewczynki

"Mamo zimno mi w policzki i w nos" usłyszałam od córeczki gdy szłyśmy rano do szkoły. Na zimny nos raczej nic nie poradzimy ale jeśli chodzi o policzki kominiarka powinna rozwiązać sprawę. Postanowiłam ułatwić sobie sprawę i znaleźć tutorial w necie. Sprawa nie była taka prosta, ale  najbliższa ideałowi była kominiarka ze strony  www.garnstudio.com . Czapka na stronie Garnstudio zrobiona była z włóczki Drops Delight, która ma w składzie  wełnę. Testy włóczek z różnym składem mamy z Olą za sobą. Jedyna wełna, która zdaniem Oli nie gryzie, to czysta wełna z merynosów. Kilka motków Drops Big Merino znalazło się w moim składziku z włóczkami. Łącznie poszło około 200 g włóczki. Trudno mi dokładnie powiedzieć, ponieważ wykorzystywałam resztki. Model ze strony Garnstudio robiony był na drutach 2,5 mm a ja do Big Merino używam 5 mm więc musiałam kombinować :). Na szczęście model był ciągle przy mnie i mogłam co chwilę mierzyć i dostosowywać do niej wymiar kominiarki. Ola niecier

Przeplatany sweter z kapturem - tutorial

Bardzo lubię wełnę Drops Andes. Jest gruba, szybko się z niej robi i nie drapie (przynajmniej mnie, bo moja córka jest innego zdania ;)). Postanowiłam zrobić z niej gruby sweter z kapturem do nakładania przez głowę. Długo zastanawiałam się nad wzorem. Czasami wydawało mi się, że najlepszy będzie po prostu prosty, później moje myśli skręcały do moich ulubionych warkoczy. W każdej opcji potrafiłam znaleźć coś złego ;). W końcu postanowiłam trochę poprzeplatać :). Dlaczego tak się zastanawiałam nad tym wzorem i nie byłam do końca pewna jakiego użyć? Bo tym razem, nie był to sweter dla mnie ani dla żadnego z moich bliskich, którego mogłabym się spytać jakim wzorem chce mieć zrobiony sweter. Sweter był robiony na aukcję Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy i chciałam, żeby się po prostu komuś spodobał. Możecie go znaleźć i licytować pod tym linkiem  http://aukcje.wosp.org.pl/welniany-sweter-rozmiar-s-i6043828 .  Jeśli macie ochotę zrobić sobie taki sam p