Przejdź do głównej zawartości

Sensu brak


Oligarchowie ukraińscy przeszli na stronę nowej władzy. Takie oczywiste a takie chore. Gdy ginęli ludzie na Majdanie najgorzej bolało mnie, że prości ludzie ginął za swoje idee a na końcu dnia jedni złodzieje u władzy zostaną zastąpieni przez innych złodziei. I nie jest to bynajmniej sytuacja kuriozalna, przypisana do jakiegoś wschodniego państwa gdzie niedźwiedzie chodzą po ulicach. Najgorsze jest to, że to codzienność wielu państw. W tym niestety tego, w którym przyszło mi żyć. Elity polityczne, niezależnie od tego które, traktują te 4 lata jako świetny okres do wyciągnięcia z tego biednego Państwa najwięcej jak się da. Nie ma różnicy jaka opcja dochodzi do władzy. Interes Państwa jest tylko hasłem przedwyborczym, a później czas na real life. Załatwianie kolesiom intratnych posad i wyciąganie państwowych pieniędzy wszystkimi możliwymi drogami. Specjalista od PR okazuje się najważniejszą osobą w rządzie.

Gdzie tak naprawdę jesteśmy gdy ostatnie słowo należy do specjalisty od robienia dobrego wrażenia. Gdy studiowałam mówiło się „PR to nauka o tym jak z mendy zrobić w mediach porządnego człowieka”. Nieważne jak trudna jest sytuacja, nie ważne co należy zrobić dla dobra ludzi, ważne jest tylko to jak media kreują twój wizerunek i jak to się przekłada na sondaże. Mam wrażenie, że w zasadzie zaakceptowaliśmy tą z gruntu chorą sytuację. Nikogo już nie dziwi, że konkursy przeprowadzane w celu wyboru zarządów w spółkach Skarbu Państwa są ustawione. Normalni ludzie (ci z poza układu) nawet nie składają swoich aplikacji w tej farsie. Farsie, której wynik jest znany przed ogłoszeniem konkursu. Później odpowiedni ludzie, dają kontrakty odpowiednim firmom i pieniądze ze spółek Skarbu Państwa pięknie wypływają. Hojnie opłacane agencje PR pilnują tego, żeby żadne negatywne informacje nie wypłynęły do mediów.

Ryba psuje się od głowy. Mój nastoletni bratanek zawsze mówił, ze chciałby zostać politykiem. Dlaczego? Nic się nie robi, dobrze się zarabia, ma się zerową odpowiedzialność. Studia? Ale ciociu po co mi studia, przecież to droga dla naiwnych, tak naprawdę ważne są tylko kontakty a nie to co naprawdę umiesz. Skąd takie myślenie u młodego chłopaka. Nie musi szukać daleko. Wystarczy spojrzeć na rząd, w którym na ministrów powołuje się przyjaciół króliczka zamiast autorytety w danej dziedzinie. Kompetencje nie mają tu nic do rzeczy. I taka sama zasada dalej w dół.

Dobrze, że w naszym kochanym państwie nie musimy za tych hipokrytów przy władzy umierać. Możemy zagłosować nogami i nawet ich nie wybierać. Zwalnia nas to ze wstydzenia się za działania podejmowane przez wybranych przez nas polityków. Na koniec dnia i tak rządzi kapitał, a nie Ci, którzy w swej małości uważają, że coś od nich zależy. Nie jestem naiwna i wiem, że kapitał lubi władzę. Ale w głębi serca tak zwyczajnie po ludzku mnie boli, że czyjś syn, brat, ojciec czy mąż nie wróci już do domu i nie przytuli swoich dzieci, a jego śmierć poszła na marne…  

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kamizelka na drutach – szybki tutorial

Cały czas z utęsknieniem czekam na wiosnę. Tęsknię za słońcem i lekkim ubraniem. W tamtym roku zrobiłam sobie na drutach dwa poncza. Bardzo mi się podobały i nadal mi się podobają. Jednak są dosyć niewygodne w noszeniu na co dzień. Na zdjęciach owszem wyglądają bardzo fajnie. Wystarczy jednak narzucić na ramię torebkę, każda z nas to robi, i już nie wiadomo jak ułożyć ponczo. Postanowiłam więc wydziergać sobie otulacz w postaci kamizelki. Robiłam go z myślą o wiośnie ale można go również nosić na cienkiej puchowej kurtce w mroźne dni. Otulacz jest bardzo prosty do zrobienia i myślę, że każda początkująca na drutach osoba może taki wydziergać. Poniżej opiszę jak dziergany był mój. Rozmiar S/M. Możecie sobie zerknąć na zdjęcia, jestem dość szczupłą osobą o wzroście 164 cm. MATERIAŁY: 10 motków włóczki Drops Andes, kolor 0519 ciemny szary Druty na żyłce 80 cm nr 15 Drut do robienia warkoczy OBJAŚNIENIA: Ściągacz : 2 oczka prawe, 2 oczka lewe.

Kominiarka dla dziewczynki

"Mamo zimno mi w policzki i w nos" usłyszałam od córeczki gdy szłyśmy rano do szkoły. Na zimny nos raczej nic nie poradzimy ale jeśli chodzi o policzki kominiarka powinna rozwiązać sprawę. Postanowiłam ułatwić sobie sprawę i znaleźć tutorial w necie. Sprawa nie była taka prosta, ale  najbliższa ideałowi była kominiarka ze strony  www.garnstudio.com . Czapka na stronie Garnstudio zrobiona była z włóczki Drops Delight, która ma w składzie  wełnę. Testy włóczek z różnym składem mamy z Olą za sobą. Jedyna wełna, która zdaniem Oli nie gryzie, to czysta wełna z merynosów. Kilka motków Drops Big Merino znalazło się w moim składziku z włóczkami. Łącznie poszło około 200 g włóczki. Trudno mi dokładnie powiedzieć, ponieważ wykorzystywałam resztki. Model ze strony Garnstudio robiony był na drutach 2,5 mm a ja do Big Merino używam 5 mm więc musiałam kombinować :). Na szczęście model był ciągle przy mnie i mogłam co chwilę mierzyć i dostosowywać do niej wymiar kominiarki. Ola niecier

Przeplatany sweter z kapturem - tutorial

Bardzo lubię wełnę Drops Andes. Jest gruba, szybko się z niej robi i nie drapie (przynajmniej mnie, bo moja córka jest innego zdania ;)). Postanowiłam zrobić z niej gruby sweter z kapturem do nakładania przez głowę. Długo zastanawiałam się nad wzorem. Czasami wydawało mi się, że najlepszy będzie po prostu prosty, później moje myśli skręcały do moich ulubionych warkoczy. W każdej opcji potrafiłam znaleźć coś złego ;). W końcu postanowiłam trochę poprzeplatać :). Dlaczego tak się zastanawiałam nad tym wzorem i nie byłam do końca pewna jakiego użyć? Bo tym razem, nie był to sweter dla mnie ani dla żadnego z moich bliskich, którego mogłabym się spytać jakim wzorem chce mieć zrobiony sweter. Sweter był robiony na aukcję Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy i chciałam, żeby się po prostu komuś spodobał. Możecie go znaleźć i licytować pod tym linkiem  http://aukcje.wosp.org.pl/welniany-sweter-rozmiar-s-i6043828 .  Jeśli macie ochotę zrobić sobie taki sam p